dilluns, 29 de febrer del 2016

El Malt és el rei!. Tastar per aprendre

Enamorar, il·lusionar.......aquests serien alguns del verbs per emmarcar la tasca de transmetre la cultura del whisky de malt. Independentment de la quantitat de whisky  que hom a begut, s’ha d’aprendre a valorar la qualitat del mateix. Sempre repeteixo que la millor de les maneres d’obrir els ulls al mon del Malta és assistir a un tast dirigit per un professional. En un tast guiat i partint de la base que les coses bones agraden a tothom, sortireu al·lucinats i mínimament culturitzats; amb molts de dubtes resolts i amb una visió global sobre el whisky que abans no teníeu. La meta seria, ja que beveu aquest destil·lat, coneixeu-l’ho!

En un tast us sorprendreu, malgrat si hi ha inexperiència, de començar a diferenciar les notes més habituals, sense vergonya comentar el que hi trobeu; notes i sensacions a l’olfacte i en boca; veure com son de diferents segons les zones d’on provenen; sentir com us trenquen els esquemes que teníeu i sortir havent après una mica més sobre el tema. I per damunt de tot ser vosaltres mateixos els propers ambaixadors del Whisky de Malt quan transmeteu els primers coneixements a algú altre.  
El Whisky de Malt és avui en dia la beguda de moda. Aprofitem doncs l’avinentesa i submergim-nos en aquest mon fascinant dels whiskys, des d’un altre caire.
La cultura és la base de qualsevol societat i aquesta mateixa cultura és la que hem de descobrir, si més no, aconseguir unes bases per valorar els aspectes de qualsevol tema que ens emocioni.
Descobreixo, gratament, que hi ha molta gent interessada en profunditzar sobre els whiskys de malt i d’altres destil·lats,  però també n’hi ha força que es conformen amb el que es publicita. Jo apostaria a favor de la recerca i la inquietud.  Si ens agrada de veritat el Whisky, no ens podem quedar amb el que ens ofereixen a la majoria de llocs, que és per descomptat, el producte de grans companyies que manlleven molts diners ens campanyes publicitàries. Aquests productes reconec que eren, en el seu origen, material de qualitat però dins el mon comercial l’economia mana i han acabat transformant-se en una ombra del que van ser.
M’agradaria destrossar també el mite de que els bons Whiskys son cars de preu; això és un parany que va lligat a la indústria del Whisky; està clar que els que hi ha al mercat i que son molt comercials tenen un preu ajustat al seu nivell de qualitat. El valor que tenen les coses és proporcional a la societat de consum en que estem immersos i quants exemples de producte, caríssims, creiem que s’ho valen. Evitarem les comparatives però és evident que podreu trobar Whisky de Malt del bo a uns preus, fins i tot, per sota d’alguns comercials. Està clar que també n’hi ha de més cars, segons anyades, volum d’alcohol i rareses varies. Sortosament no hem arribat encara, com en el mon del vi, a que la puntuació d’un “guru” determinat, encareixi el producte.
Jo a la pregunta de quin és el millor Whisky de Malt sempre haig de respondre que “Hi ha un Malt per a cadascú de nosaltres, hi ha un moment per a cada Malt i la tria es fa difícil. Tanqueu el ulls i obriu l’esperit al mon de les sensacions”. Penso que us haig de provocar a tastar alguns Whiskys de Malt per començar a omplir l’arxiu de coneixements organolèptics variats i serà inevitable la comparativa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada